22.03.2013

Kokosowy kurczak

Uwielbiam to danie, tak samo jak uwielbiam wszystko co smakuje i pachnie kokosem - czy są to ciastka, olejki czy kosmetyki do pielęgnacji ciała - kocham! Potrawą tą mogłabym się zajadać w nieskończoność - tak bardzo mi smakuje:) Pyszne mięso z piersi kurczaka otulone delikatnym, aksamitnym, kokosowym sosem...najlepiej podane z ryżem - niebo w gębie!
Za pierwszym razem przyrządzałam kurczaka w samym sosie bez dodatków, teraz trochę pokombinowałam i dodałam odrobinę koloru. Czas na przepis:

- podwójna pierś z kurczaka
- puszka mleka kokosowego (u mnie w wersji light)
- 3 kolorowe papryki (ja dałam po połowie z każdej)
- 2 nieduże cebule
- 2 łyżeczki curry
- pół łyżeczki imbiru w proszku
- sól, pieprz
- ryż

 Cebulkę kroję w kostkę i duszę na oleju lub oliwie. Kiedy jest już miękka i nabiera lekko złocistego koloru dodaję pokrojoną pierś z kurczaka.
Całość smażę na niewielkim ogniu. Dodaję
pokrojoną w kostkę paprykę oraz przyprawy
i duszę. Kiedy papryka będzie miękka wlewam mleko kokosowe i gotuję około 10 minut.
Jeśli uznamy, że sos jest dla nas zbyt rzadki możemy dodać łyżkę mąki rozmieszaną w niewielkiej ilości wody lub mleka.

Podane z ryżem smakuje wyśmienicie:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz