16.04.2013

Ciasto snickers

 Przepis na to pyszne orzechowe ciasto dostałam bardzo dawno temu od mojej koleżanki. Kiedyś robiłam je dość często, zazwyczaj na święta i inne uroczystości. Kilka dni temu zdałam sobie sprawę, że ostatnim razem jadłam je ponad dwa lata temu, więc postanowiłam zrobić je na urodziny mojego solenizanta, by przy okazji móc samej rozkoszować się tym bardzo bardzo słodkim orzechowym smakiem. Wykonanie ciasta jest trochę pracochłonne, jednak nie należy ono do trudnych ciast - mi wychodziło za każdym razem:) 
Zawsze robiłam je na kwadratowej blaszce, tym razem zrobiłam okrągłe placki. 
 Solenizant oraz goście wyrazili same pozytywne opinie - zresztą czas w jakim znikło ciasto mówi sam za siebie:) 

Do wykonania ciasta (3 placki) potrzebujemy:
- 600 g mąki
- 3/4 szklanki cukru (ja dałam brązowy)
- 2 jaja
- 2 żółtka
- 200 g margaryny
- 3 łyżki mleka
- 3 łyżki miodu
- 2 łyżeczki sody
- 1 cukier waniliowy

Krem do przełożenia I:
- 1 budyń (waniliowy)
- 350 ml mleka

Krem do przełożenia II:
- masa kajmakowa 
 (gotowa w puszce)

Polewa:
- pół kostki margaryny
- 4 łyżki cukru
- 2 łyżki miodu
- szklanka posiekanych orzechów włoskich
 (ja dałam pół szklanki włoskich i pół szklanki zmielonych orzechów w karmelu)

Wykonanie ciasta:
1. Mąkę z sodą wymieszać i posiekać z margaryną. 
2. Dodać do tego pozostałe składniki i zagnieść ciasto. 
3. Gotowe ciasto podzielić na 3 równe części i rozwałkować. 
4. Każdy placek piec 10 minut w prostokątnej formie (20x30) w temperaturze 180 stopni.
5. Na trzeci placek przed upieczeniem należy wylać gorącą polewę i piec 10 minut razem z polewą  (przygotowanie polewy poniżej)
6. Ja tym razem ciasto podzieliłam na 4 części i rozwałkowałam 4 okrągłe placki. (pomogłam sobie formą do tarty, dzięki której udało mi się wyciąć równe koła)
7. Ugotować budyń

8. Przygotowanie polewy:
 - rozpuścić margarynę, dodać cukier, miód, orzechy i gotować przez chwilę, tak przygotowaną gorącą polewę wylewamy na jeden placek i pieczemy.
9. Kiedy placki są upieczone przechodzimy do nakładania.
   Na jeden upieczony placek nakładamy budyń, przykrywamy drugim plackiem, smarujemy masa kajmakową i przykrywamy plackiem z polewą orzechową. 

W przypadku moich 4 placków - masy ułożyłam w taki sposób:
- placek
- kajmak
- placek
- budyń
- placek
- kajmak

- placek z polewą


Gotowe :)
Ciasto najlepsze jest na drugi dzień (o ile zostanie)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz