22.04.2013

Gorąca czekolada

 Czekolada na gorąco przygotowana samodzielnie z tabliczki czekolady i mleka. Wyszła taka jaką lubię - czyli gęsta i czekoladowa:)

Potrzebujemy:
- pół tabliczki gorzkiej czekolady
- płaska łyżka kakao
- około półtora szklanki mleka
- łyżeczka mąki ziemniaczanej
- jeśli ktoś lubi bardzo słodko - można dodać cukru

Ja swoją czekoladę urozmaiciłam wiórkami kokosowymi ( około 2 łyżek) oraz łyżką likieru kokosowego - było pyszne!

Do rondelka wlewamy szklankę mleka oraz połamaną czekoladę i gotujemy, mieszając co chwilę, żeby czekolada się roztopiła. Do pozostałego mleka (pół szklanki) wsypujemy mąkę, kakao i mieszamy. Do gotującego się mleka z czekoladą wlewamy mleko z kakao i mąką i energicznie mieszamy gotując na małym ogniu przez chwilę. ja dosypałam wiórki, wlałam likier, całość wymieszałam i gotowe :)

Ozdabiamy bita śmietaną.



2 komentarze:

  1. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że dodatek kokosa świetnie zagra z gorącą czekoladą, warto spróbować! Sama jestem maniaczką gorącej czekolady, więc bazując na poradach https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/napoje-i-koktajle/goraca-czekolada-jak-ja-zrobic/ przygotowuję bardzo różne mieszanki smakowe swojego ukochanego napoju. Polecam wszystkim takie eksperymenty!

    OdpowiedzUsuń