10.04.2013

Kurczak słodko - ostry

  Zawsze kiedy przygotowywałam takie słodko-kwaśno-ostre dania korzystałam z gotowych sosów w torebkach, najczęściej były to sosy Knorr typu fix. I tak też byłoby tym razem, gdybym nie przeanalizowała składu danej torebki. Co prawda nie zawiera ona akurat żadnych konserwantów (co jest dużym plusem) ale większość składników i przypraw, z jakich została ona przygotowana mamy w zasięgu ręki. Tak więc schowałam tą torebkę sosu z powrotem do szafy (kiedyś na pewno z niej skorzystam nie mając czasu na przygotowywanie obiadu) i stwierdziłam że posiadając przyprawy takie jak curry i imbir jestem w stanie sama przyrządzić kurczaka w sosie słodko-ostrym. Zabrałam się więc do pracy i po skończonym posiłku stwierdziliśmy razem z moim mężczyzną, że nie potrzebujemy gotowych produktów, żeby móc cieszyć się smakiem orientalnych potraw:)

Dodam, że wykonanie tej potrawy jest bardzo proste, nawet dla osób które nie radzą sobie w kuchni:)

Potrzebujemy (duża porcja na 2 osoby)
- 2 szklanki ryżu
- niewielka podwójna pierś z kurczaka
- 6 plastrów ananasa z puszki oraz syrop (zalewa)
- 1 średnia czerwona papryka
- 1 średnia cebula
- 1 marchewka
- dwa duże pomidory lub pomidory w puszce 1 sztuka
- dwie łyżeczki koncentratu pomidorowego
- około dwóch łyżek białego wina
- łyżka oleju lub oliwy

Przyprawy:
- 1 łyżeczka imbiru w proszku
- 1 łyżeczka curry
- pół łyżeczki przyprawy do potraw chińskich
- pół łyżeczki papryki słodkiej
- odrobina wegety

Przygotowanie:
1. Gotujemy ryż w osolonej wodzie.
2. Cebulę kroimy w dużą kostkę i smażymy na oleju lub oliwie. 
3. Kiedy lekko zmięknie dodajemy kurczaka pokrojonego w paski lub kostkę. Smażymy przez chwilę i kiedy kurczak dojdzie do siebie wlewamy wino i pół szklanki syropu z ananasa i dusimy pod przykryciem około 8 minut.
4. Dodajemy warzywa czyli:
- paprykę pokrojoną w paski
- marchewkę startą na grubych oczkach
- pomidory pokrojone w kostkę 
- pokrojonego ananasa
- oraz koncentrat pomidorowy
5. Jeśli chcemy dolewamy więcej soku z ananasa. Mieszamy i dusimy aż warzywa zmiękną.
6. Na koniec dodajemy przyprawy (ich ilość można zmienić - ja podałam swoje proporcje)
7. Dusimy jeszcze chwilę i podajemy z ugotowanym ryżem.
                                  
Rada:
paprykę czerwoną można zastąpić zieloną lub żółtą, albo dać po połowie każdego koloru, będzie wtedy bardziej kolorowo:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz