15.05.2013

Muffiny bananowe

... z orzechami włoskimi i gorzką czekoladą. Babeczki te towarzyszyły nam podczas podróży do Polski. Wstyd się przyznać, ale zjadłam większość, a to dlatego, że bardzo je lubię. Robiłam je drugi raz, za pierwszym razem dałam mniej czekolady i więcej cukru - dzięki czemu były bardziej słodkie. Tym razem zrezygnowałam z dużej ilości cukru, zastępując go większą dawką gorzkiej czekolady.

Składniki:

- 1,5 szklanki mąki
- 1 łyżeczka sody oczyszczonej
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta soli 
- 1/3 szklanki oleju
- 1 jajko
- 2 mocno dojrzałe banany
- pół szklanki posiekanych orzechów
- pół tabliczki gorzkiej czekolady (posiekana) można dać mniej albo zamienić na mleczną
- 1/3 szklanki cukru

Wykonanie:

Mieszamy ze sobą suche składniki czyli: mąkę, proszek, sodę, sól.
Białko ubijamy z cukrem, dodajemy żółtko, olej i ubijamy jeszcze chwilę. Wrzucamy rozgniecionego banana - mieszamy. Dodajemy suche składniki, na koniec posiekane orzechy i czekoladę. Całość mieszamy i napełniamy foremki do muffinek do 1/3 wysokości. 
Pieczemy około 20 minut w temp. 180 stopni. 





Ja niestety nie posiadam formy do pieczenia babeczek, więc upiekłam je w papierowych foremkach, ale jak widać - udały się i nie wypłynęły podczas pieczenia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz