20.11.2013

drożdżowe bułeczki

  Już od dłuższego czasu zajmuje się pieczeniem chleba oraz bułek, ale niestety nigdy nie udaje mi się udokumentować moich wypieków:/ Tym razem w końcu postanowiłam podzielić się z Wami moimi drożdżowymi bułkami śniadaniowymi, które według mojego łakomczucha wyszły pyszne i smakowały mu bardziej niż te ze sklepu. Przepisów na ciasto drożdżowe jest wiele, jednak większość jest do siebie podobna. Mi najbardziej przypadł do gustu przepis z  tej strony, Przepis nie jest skomplikowany i według mnie uda się nawet tym, którzy z ciastem drożdżowym nie mieli wcześniej nic wspólnego - czyli tak jak mi - której do pewnego czasu ciasto to kojarzyło się z czymś bardzo trudnym, skomplikowanym i przede wszystkim z plackiem drożdżowym mojej babci :) A teraz drożdże towarzyszą mi podczas przygotowywania ciasta do pizzy, bułeczek oraz chleba.

Bułeczki te piekłam już dwa razy, za pierwszym razem użyłam ich do hamburgerów a za drugim posłużyły jako kanapki do pracy dla mojego głodomorka.



Składniki:
- 680 g mąki pszennej
- 200 ml mleka
- 200 ml wody
- 14 g świeżych drożdży
- 1 łyżeczka cukru
- 1 łyżeczka soli
- 2 łyżki roztopionego masła

Wykonanie:
1. Wszystkie składniki wymieszać w misce (drożdże wkruszyć i na koniec wlać masło)

2. Przenieść na stolnice i wyrabiać, jeśli za bardzo się klei - podsypać mąką

3. Wyrobione ciasto przełożyć do miski, przykryć ściereczką i odłożyć na 1 godzinę w ciepłe miejsce

4. Po tym czasie ciasto ponownie wyrabiamy ale tylko chwilkę i dzielimy na tyle części ile bułek - według oryginalnego przepisu na 12 części, ja podzieliłam ciasto na 8 i otrzymałam nieco większe bułki

5. Z każdej części formujemy kulkę, spłaszczamy ją i układamy na blasze. Ponownie odstawiamy do wyrośnięcia przykryte ściereczką na około 40 minut.

6. Wyrośnięte bułeczki należy lekko spłaszczyć, posmarować rozkłóconym jajkiem i wstawić do nagrzanego piekarnika (200 stopni) i piec 15 minut.

Tak jak pisze autorka przepisu - bułeczki są najlepsze pierwszego dnia:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz