25.02.2014

Koktajl bananowo daktylowy

  Kupiłam ostatnio w moim ulubionym arabskim markecie duże opakowanie daktyli i teraz każdego dnia zajadam się nimi. Błędem byłoby gdybym ich do czegoś nie wykorzystała, więc zrobiłam pastę daktylową i dziś na śniadanie zaserwowałam sobie gęsty koktajl bananowy z dodatkiem daktyli. Dodam, że był to bardzo, bardzo słodki koktajl, który powinnam nazwać raczej deserem. Po takiej dawce mam dość słodkości na cały dzień. Deser ten, tak samo jak i pasta z daktyli jest świetną alternatywą dla zwykłych, kalorycznych słodyczy. 


Do przygotowania szklanki koktajlu potrzebujemy:
- 1 banan
- mała garść daktyli bez pestki
- jogurt naturalny lub mleko


Banana kroimy na mniejsze kawałki, blendujemy z daktylami, dodajemy jogurt lub mleko. Ja dodałam tylko dwie łyżki jogurtu, przez co koktajl był bardzo gęsty, w sam raz do wyjadania łyżeczką. Jeśli chcemy uzyskać bardziej płynną konsystencje należy wlać więcej mleka.
na wierzch położyłam kleksa pasty daktylowej dzięki czemu było jeszcze bardziej słodko.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz