9.04.2014

Kruche ciasto z truskawkami

  Nie mogłam się powstrzymać kiedy na ulubionym straganie dojrzałam piękne, czerwone, świeże, soczyste truskawki (tak wiem, pewnie modyfikowane, ale co tam) od razu kupiłam dwa opakowania, jedno zniknęło zaraz po powrocie do domu a drugie posłużyło mi jako główny składnik ciasta.   
 Kruche ciasto, a raczej tarta z truskawkami i delikatną masą budyniową. Najgorszy jest moment wyczekiwania, kiedy ciasto stygnie, chociaż nie mogłam się oprzeć i wspólnie z koleżanką kosztowałyśmy jeszcze ciepłe kawałki.

Ciasto:
- około 350 g mąki pszennej
- 100 g płatków owsianych
- 200 g masła
- 3 żółtka
- 80 g cukru (użyłam brązowego)


 Masa:
- 500 ml mleka
- półtora opakowania budyniu waniliowego lub śmietankowego
- 3 białka
- 1 łyżka cukru pudru
- truskawki

Przygotowanie ciasta:
 Z podanych składników wyrabiamy ciasto. Dzielimy na dwie części (60% i 40%) Mniejszą część wkładamy do zamrażalki a większą częścią wylepiamy formę do tarty (spód i boki formy) Można użyć formy kwadratowej. Tak przygotowane ciasto wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy około 15 minut w 180 stopniach. Po tym czasie ciasto wyciągamy.

Przygotowanie masy:
Gotujemy budyń z 500 ml mleka i półtora opakowania proszku. Budyń najlepiej ugotować przed wyrabianiem ciasta, ponieważ musi wystygnąć. 
Białka ubić na sztywną pianę z dodatkiem cukru pudru. Do wystudzonego budyniu dodawać powoli małymi partiami pianę z białek i wymieszać. Uzyskaną masę wylać na podpieczony spód, na wierzch ułożyć połówki truskawek i zetrzeć drugą część ciasta. Piec około 30 - 40 minut w 180 stopniach.


               Podane z gałką lodów smakuje jeszcze lepiej :)



                                                                 Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz