30.04.2014

Pomarańczowy mazurek

  Tak wiem, już dawno po Wielkanocy, ale dopiero teraz mam czas na wrzucenie przepisu. Chociaż z drugiej strony mazurek ten niekoniecznie musi być ciastem wyłącznie świątecznym, powiedziałabym nawet że jest mniej mazurkowy :) Nie jest tak słodki jak typowe wielkanocne mazurki. Według mnie jest idealnym ciastem na zbliżające się letnie dni, kruche, schłodzone z kremową masą, przypomina mi nieco smakiem tą tartę (klik). Przygotowując ciasto wzorowałam się na tym przepisie, ale zmieniłam proporcje jak i składniki nadzienia. Ciasto wyszło pyszne, nie było za słodkie dzięki czemu można było zajadać się kolejnymi kawałkami. Dodam, że gościom smakowało :)

Składniki na kruchy spód:
- ok. 250 g mąki pszennej
- 150 g masła
- 1 jajo
- 1 żółtko
- 4 łyżki cukru pudru
- szczypta soli

Składniki na masę:
- 300 g serka mascarpone
- szklanka śmietanki 36 % lub 38 %
- 4, 5 łyżek dżemu pomarańczowego
- 4 łyżki soku wyciśniętego ze świeżej pomarańczy
- migdały do przybrania
- skórka pomarańczowa do przybrania


 Z podanych składników na spód zagniatamy ciasto. Wkładamy je na około pół godziny do lodówki. Po tym czasie wyjmujemy, wałkujemy na grubość około 3, 4 mm i przenosimy do formy kwadratowej lub formy do tarty. Ciastem wylepiamy również brzegi. Tak przygotowane ponownie wkładamy do lodówki i schładzamy pół godziny. Ciasto wyjmujemy, wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy w 180 stopniach około 15, 20 minut.

Przygotowanie masy:
Śmietankę ubijamy na sztywno (można dodać łyżkę cukru pudru, dla mnie było to zbędne). Dodajemy małymi partiami serek mascarpone oraz sok z pomarańczy. Mieszamy całość tworząc jednolitą i gładką masę.

Na wystudzony spód nakładamy dżem pomarańczowy (mój jest z dodatkiem skórki z pomarańczy) i smarujemy go na całej powierzchni. 


Następnie delikatnie nakładamy masę. Całość ozdabiamy migdałami i otartą skórką z pomarańczy.
Schładzamy w lodówce.
Po niecałej godzinie gotowe do zjedzenia :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz