16.02.2015

Czekoladowy krem z daktyli

 Dawno mnie tu nie było z powodu braku czasu, nadmiaru pracy i wielu innych spraw, które spędzają mi sen z powiek. Ale po tak długiej przerwie najwyższa pora wrócić i podzielić się z Wami swoimi nowymi przepisami, pomysłami. To że nie dodaje nowych postów nie znaczy że przestałam gotować, wręcz przeciwnie!

 Dziś przedstawię bardzo szybki, prosty przepis na tzw. zdrową "nutellę" czyli krem kakaowy z daktyli. Za przygotowanie tego kremu zabierałam się już od bardzo dawna, ale zawsze zapominałam, lecz tym razem w końcu się udało :)


Jedyne czego potrzebujemy to
- około 200 g daktyli
-  3, 4 łyżeczki prawdziwego gorzkiego kakao 

Z daktyli wyjąć pestki, przełożyć daktyle do wysokiego naczynia, zalać gorącą wodą i odstawić na minimum 1 godzinę. Po tym czasie odlać wodę i zmiksować daktyle. Dodać do nich kakao i ponownie zmiksować na gładki krem. Ilość kakao można zmniejszyć lub zwiększyć. Krem gotowy!
 Idealny do naleśników, na kanapki, do wypełnienia tartinek oraz do wyjadania łyżeczką. Ja swój krem użyłam do posmarowania spodu owocowej tarty, której przepis pojawi się niebawem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz