17.02.2015

Kokosowe placuszki z borówkami bezglutenowe

 Od pewnego czasu zamierzałam przyrządzić moje ukochane naleśniki w wersji bezglutenowej i w końcu zabrałam się za to. Na początku miały być typowe cienkie naleśniki, ale ze względu na użycie mąki kokosowej wyszły placuszki w stylu pankakes, do których dodałam świeże borówki i tak oto powstało zdrowe bezglutenowe śniadanie.


Składniki:
- 100 g mąki kokosowej
- 3 jaja
- szczypta sody
- około 3 łyżek jogurtu naturalnego
- około 300 ml mleka
- dwie szczypty cukru z prawdziwą wanilią
- olej kokosowy
- borówki opcjonalnie


Wbijamy jaja do miski, dodajemy jogurt i mleko, mieszamy za pomocą miksera lub trzepaczką. Wsypujemy mąkę, sodę i cukier, miksujemy. Jeśli ciasto jest zbyt gęste dolewamy mleka, do momentu uzyskania masy przypominającej konsystencję gęstej śmietany lub ciasta na pankakes. Ciasto ma nie być rzadkie jak na zwykle naleśniki. Na koniec wedle uznania dodajemy borówki.



Smażymy małe placuszki na oleju kokosowym, na niewielkim ogniu. Im mniejsze tym lepiej będzie się je przewracać. Ja swoje placuszki podałam z jogurtem naturalnym, a drugą część posmarowałam samodzielnie przygotowanym kremem kakaowym (przepis)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz